Monday, September 16, 2013

ေပးကမ္းျခင္းေလာ အခြင့္အေရးေလာ

by: Rev. San Cung Nung

“ခရစ္ေတာ္အတြက္ေၾကာင့္ ဆင္းရဲခံရျခင္းအခြင့္ကုိ ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္ရ၏” (ဖိလိ ၁း၂၉)

ခရစ္ယာန္အသက္တာႏွင့္ အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္းတြင္ “ေပးကမ္းျခင္းႏွင့္အခြင့္အေရး” ဟူသည္ ဒြန္တြဲလ်က္ ရွိေနပါသည္။ ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ အခြင့္အေရး ခံစားႏုိင္သကဲ့သုိ႔ အခြင့္အေရးတည္းဟူေသာ အက်ဳိးခံစားမႈသည္လည္း ေပးဆပ္ျခင္း၏ ရလဒ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ခရစ္ယာန္အခ်ဳိ႕တုိ႔သည္ ခရစ္ေတာ္ကုိ ခ်စ္သည္ထက္ အခြင့္အေရးႏွင့္အက်ဳိးခံစားမႈကုိ သာ၍ မက္ေမာကာ ခရစ္ယာန္လုပ္တမ္း ကစားတတ္ၾကသည္။ အမႈေတာ္ေဆာင္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ သင္းအုပ္ ဆရာမ်ား၊ သာသနာျပဳဆရာမ်ား၊ ဧ၀ံေဂလိဆရာမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီး (က်မ္းစာေက်ာင္းအပါအ၀င္)၊ အမႈေတာ္ေဆာင္မ်ားအနက္ အခ်ဳိ႕တုိ႔သည္ ေပးကမ္းျခင္းထက္ အက်ဳိးခံစားခြင့္ ရရွိႏုိင္ေရးတြင္ ပုိ၍ မက္လံုးပးၾကသည္။ မည္သည့္အရာက မွန္သည္၊ မွားသည္ ဟု တင္ျပရန္ ဆုိလုိျခင္း မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ဆင္ျခင္သင့္ေသာအရာ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိပါသည္။ 

ဖိလိပၸိၾသ၀ါဒစာေစာင္ကုိ ရွင္ေပါလုသည္ ေထာင္ထဲမွ ေရးသားခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာ ထုိဒုကၡဆင္းရဲျခင္း ကုိ ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္ ခံစားရသည္ဟု ဆုိ၏။ ယေန႔ ႂကယ္၀ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ေလာကီပုိင္းဆုိင္ရာ ေကာင္းႀကီးမဂၤလာကုိသာ မက္ေမာေသာ အခ်ဳိ႕ ယံုၾကည္သူမ်ားအတြက္ ခံယူဖုိ႔ရန္ ခက္ေကာင္း ခက္ေပလိမ့္မည္။ ဘုရားသခင္က ရွင္ေပါလုကုိ ေခၚဖိတ္ေသာအခါ “ငါ၏ နာမေၾကာင့္ ဆင္းရဲ ခံရမည္” (တမန္ ၉း၁၆) ဟု ဆုိထားပါသည္။ သခင္ေယ႐ႈသည္လည္း ေလာကကုိ ကယ္တင္ဖုိ႔ရန္ သူ၏ ဘုရားဇာတိအျဖစ္ကုိ စြန္႔လႊတ္၍ လူ႕ဇာတိ အျဖစ္ကုိ ခံယူ ခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ေယ႐ႈခရစ္၌ ရွိေသာ ထုိ စိတ္သေဘာကုိ သင္တုိ႔၌လည္း ရွိၾကေစ ေလာ့” (ဖိလိ ၂း၅) ဟူ၍ ရွင္ေပါလုက ဆုိထားျခင္း ျဖစ္သည္။

၁။ ေပးကမ္းျခင္းႏွင့္လက္၀ါးကပ္တုိင္

အမႈေတာ္ေဆာင္၏လမ္းစဥ္သည္ ပန္းခင္းသာလမ္းမဟုတ္၊ လက္၀ါးကပ္တုိင္ႏွင့္အတူ ဆူး ခင္းေသာလမ္း ျဖစ္သည္။ လက္၀ါးကပ္တုိင္သည္ အမႈေတာ္ေဆာင္မ်ားအတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ ေရြးခ်ယ္ရမည့္ ေပးဆပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေယ႐ႈက “ငါ၏အမႈကုိ ေဆာင္ရြက္ေသာသူျဖစ္လွ်င္ ငါ့ေနာက္သုိ႔ လုိက္ရမည္၊ ငါ၏ အမႈေဆာင္သည္လည္း ငါရွိရာအရပ္၌ ရွိလမ့္မည္၊ ငါ၏ အမႈကုိေဆာင္ရြက္ ေသာသူျဖစ္လွ်င္ ထုိသူကုိ ခမည္းေတာ္သည္ ခ်ီးေျမႇာက္ေတာ္မူလတံ့” (ေယာ ၁၂း၂၆) ဟု မိန္႔ဆုိ ထားပါသည္။ ေယ႐ႈသည္ သူ႕အား ရွင္ဘုရင္အျဖစ္ လူတုိ႔က တင္ေျမႇာက္ျခင္းကုိ လံုး၀ လက္မခံဘဲ၊ ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႕ျပင္ရွိ ကရာနီ ေတာင္ကုန္းတေလွ်ာက္၌ လက္၀ါးကပ္တုိင္ကုိ ထမ္း၍ သစ္တုိင္ေပၚတြင္ ဇီ၀ဒါနျပဳခဲ့သည္။ သူ၏ ေနာက္သုိ႔ လိုက္လာမည့္သူမ်ားကုိလည္း မိမိကုိယ္ကုိ ျငင္းပယ္၍ မိမိလက္၀ါးကပ္တုိင္ကုိ ထမ္းေသာသူျဖစ္ရမည္ဟု မိန္႔မွာခဲ့သည္ (လုကာ ၁၄း၂၇)။ သုိ႔ေသာ္ ထုိလက္၀ါးကပ္တုိင္၌ စကၡဳအာ႐ုံျဖင့္ မျမင္ႏုိင္ေသာ ဘုရားသခင္၏ တန္ခုိး ေတာ္ရွိပါသည္ (၁ ေကာ ၁း၁၈)။

ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ေဆာင္သည္ သူတစ္ပါးထံမွ လက္ေဆာင္ခံယူျခင္းကုိ ေမွ်ာ္လင့္သည္ထက္ သူတုိ႔အား အထူးသျဖင့္ မရွိဆင္းရဲသားမ်ား၊ အတိဒုကၡေရာက္ေနေသာသူမ်ားအား ေပးကမ္းသူမ်ား ျဖစ္ၾကဖုိ႔ရန္ ဘုရားသခင္အလုိရွိသည္။ ဘုရားသခင္၏ စစ္မွန္ေသာ အေစခံကၽြန္မ်ားသည္ သူတစ္ပါးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ေပးေသာသူ၊ စြန္႔ႀကဲေသာသူ၊ လုိအပ္ပါက မိမိအသက္ကုိပင္ မႏွေျမာဘဲ စေတးႏုိင္ေသာသူ ျဖစ္သည္။ ေယ႐ႈက လူသားသည္  သူတစ္ပါးကုိ ေစစားျခင္းငွါမလာ၊ သူတစ္ပါး၏ အေစကုိ ခံျခင္းငွါလည္းေကာင္း၊ မိမိအသက္ကုိ စြန္႔၍ လူမ်ားကုိ ေရြးျခင္းငွါလည္းေကာင္း ႂကလာသတည္း (မာကု ၁၀း၄၅) ဟု ေျပာပါသည္။ ေယ႐ႈသည္ စကားအားျဖင့္သာမဟုတ္၊ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ အသက္ကုိ ေပးလွဴခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ 

အခ်ဳိ႕ေသာအမႈေတာ္ေဆာင္မ်ား အဘယ္ေၾကာင့္ အမႈေတာ္ျမတ္တြင္ ပါ၀င္ၾကပါသနည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာ ရွိပါသည္။ အေျဖမွာ တူၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္။ အခ်ဳိ႕က ဘုရားသခင္ကုိ အမွန္တကယ္ ခ်စ္၍ အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္း၊ ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ ၀ိညာဥ္မ်ားကုိ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္း၊ အသင္းေတာ္ သုိ႔မဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္းက တာ၀န္ေပးျခင္းေၾကာင့္ အမႈေဆာင္ျခင္းစသည္ျဖင့္ ရွိႏုိင္ပါသည္။ အခ်ဳိ႕တုိ႔သည္ ျပည္ပသုိ႔ ပညာသင္ယူလုိျခင္း၊ ေကာင္းက်ဳိးခံစားခြင့္ မက္ေမာျခင္း၊ ေလာကီ အလုပ္ထက္ ဘာသာေရးတြင္ အမႈေဆာင္ပါက မ်က္ႏွာပန္းလွျခင္းစသည္ျဖင့္ အေျဖအမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိႏုိင္ပါသည္။ မိမိကုိယ္ကုိ ေမးခြန္းထုတ္သင့္သည္မွာ အကၽြႏ္ုပ္သည္  အဘယ့္ေၾကာင့္ ဘုရားသခင္၏ အမႈေဆာင္ျဖစ္ရပါသနည္း။ ဤတြင္ အခ်ဳိ႕ေသာ အမႈေတာ္ေဆာင္မ်ားအတြက္ “မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္” မကုိက္ဘဲ ျဖစ္တတ္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ သကၠရာဇ္ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္က ကၽြန္ေတာ္သည္ ဟားခါးေအဂ်ီ အသင္းေတာ္၏ သင္းအုပ္ဆရာႏွင့္ ဟားခါးသာသနာ နယ္၏ အတြင္းေရးမွဴးတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနစဥ္ အမႈေတာ္ေဆာင္ဆရာတစ္ပါးသည္ သူ၏ အသင္းေတာ္မွ ေပးေသာ လစာနည္းပါးသျဖင့္ သာသနာျပဳဆရာအျဖစ္ သြားလုိေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္က သာသနာျပဳဆရာ၏ လစာသည္ သင္းအုပ္ဆရာလစာ၏ ႏွစ္ဆေလာက္ ေပးခဲ့ရာ သူသည္ သာသနာျပဳရန္ မိသားစုႏွင့္ သြားခဲ့သည္။ တစ္ႏွစ္ မကုန္မီ အသင္းေတာ္ကို ျပန္လာ၍ သာသနာျပဳ လစာႏွင့္မိသားစု ေကၽြးေမြးရန္ မလံုေလာက္သျဖင့္ ျပန္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာပါသည္။ ယေန႔ သူသည္ အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္း မျပဳေတာ့ပါ။ အားနည္း ခ်က္မွာ သာသနာနယ္မွ လံုေလာက္ေသာ လစာမေပး ႏိုင္၍လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ အရင္းအျမစ္သည္ ေပ်ာက္ဆံုးေသာ ၀ိညာဥ္မ်ားကို ခ်စ္သည္ထက္ မိသားစုစား၀တ္ေနေရး ေျပလည္ေရးကိုပို၍ ဦးစားေပး မိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ “အမႈေတာ္ ေဆာင္ျခင္းသည္ အခြင့္အေရးမဟုတ္၊ ေပးဆပ္ျခင္း ျဖစ္သည္”။

၂။ အက်ဳိးခံစားခြင့္သို႔မဟုတ္အခြင့္အေရး

အဖိုးတန္ေသာရတနာသည္ အေပၚယံေျမလႊာတြင္ မရွိပါ။ အင္မတန္ နက္႐ိႈင္းေသာ ေျမႀကီးထဲတြင္ ဘုရားသခင္က ၀ွက္ထားသည္။ ထိုရတနာကုိ ရရွိႏိုင္ရန္ လူမ်ားစြာႀကိဳးစား၍ တူးေဖာ္ၾကရာ၊ ရရွိသူ နည္းပါးလွပါသည္။ အခ်ဳိ႕တို႔သည္ အသက္ကိုပင္ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ၾကရသည္။ ထိုရတနာကို ပိုင္ဆိုင္မိေသာ သူသည္ မိမိ၏ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ စြန္႔စားမႈတုိ႔ကို ေမ့ေလ်ာ့ၿပီး ထိုေကာင္းႀကီးေၾကာင့္ ၀မ္းသာၾကပါသည္။ အားက်စရာေကာင္းေသာ္လည္း သူ၏ေပးဆပ္မႈကို မည္သူကမွ် ျပဳခ်င္ၾကသည္မဟုတ္။ ထိုနည္းတူ အက်ဳိးခံစားခြင့္သည္ အမႈေဆာင္ျခင္း၌ ၀ိညာဥ္ေရးရာမွာေရာ ကိုယ္ခႏၶာေရးရာမွာပါ ရရွိႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအရာမ်ားသည္ ေကာင္းကင္မွ သက္သက္ က်လာသည္မဟုတ္၊ ေပးဆပ္ေသာသူ အေပၚ၌ ဘုရားသခင္၏ ႏွစ္သိမ့္ေပးျခင္းသာျဖစ္သည္။ ထာ၀ရ အတြက္ မဟုတ္ဘဲ ဤေလာက၌ အသက္ရွင္စဥ္ ခဏတာအတြက္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာလူတို႔သည္ အက်ဳိးခံစားခြင့္ဟုဆုိရာတြင္ ေငြေၾကးခ်မ္းသာၾကြယ္၀ျခင္း၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ အမ်ဳိးမ်ဳိး ပိုင္ဆိုင္မႈႏွင့္သာ တိုင္းတာတတ္ၾကသည္။ ထိုအရာမ်ားထက္ ထာ၀ရတည္ၿမဲမည့္ ၀ိညာဥ္ေကာင္းႀကီး မဂၤလာမ်ားပို၍ မက္ေမာသင့္ပါသည္။ သမၼာက်မ္းစာင့္ညီၫြတ္ေသာ ေကာင္းႀကီးမဂၤလာသည္ ရယူျခင္း မဟုတ္၊ ေပးကမ္းျခင္းသာလွ်င္ျဖစ္သည္။ “အစြန္႔အႀကဲခံျခင္းအရာထက္ စြန္႔ႀကဲျခင္းအရာသည္ ပို၍ မဂၤလာရွိ၏” (တမန္ ၂၀း၃၅)။ ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ ေကာင္းႀကီးမဂၤလာ ရယူတတ္ေသာသူ ျဖစ္ဖို႔လုိပါသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔၌ အသံုးမလိုေသာ အရာမ်ားစြာတို႔သည္ သူတစ္ပါးအတြက္ အထူးလိုအပ္ေသာ အရာ မ်ားျဖစ္သျဖင့္ မိမိအတြက္ စုသိမ္းထားသည္ထက္ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္ေနေသာသူမ်ားအတြက္ ေပးကမ္းျခင္းသည္ ေကာင္းကင္၌ ဘ႑ာဆည္းပူးေနျခင္း ျဖစ္သည္ (မႆဲ ၆း၁၉-၂၀)။

နိဂံုးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ေျပာလိုသည္မွာ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ကို အမႈေတာ္ေဆာင္ရန္ ေခၚဖိတ္သည့္အခါ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔၏ အသက္တာပို၍ ၾကြယ္၀ ခ်မ္းသာဖို႔ရန္ အခြင့္အေရးမ်ားစြာ ရရွိခံစားဖို႔ရန္၊ ခ်ီးေျမႇာက္ျခင္း ခံစားဖို႔ရန္ႏွင့္ ႀကီးမားေသာ ရာထူးမ်ား ရရွိဖုိ႔ရန္ မဟုတ္ဘဲ၊ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲဖို႔ရန္၊ အနစ္နာ ခံဖို႔ရန္၊ သူတစ္ပါး၏ ျငင္းပယ္ျခင္းခံဘို႔ရန္ႏွင့္ လိုအပ္ပါက အသက္ပင္ ေပးလွဴဖုိ႔ရန္အတြက္သာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္ကို အမွန္ခ်စ္၍ အမႈေဆာင္ျခင္းသည္ အက်ဳိးခံစားျခင္းႏွင့္ အခြင့္အေရးရရွိျခင္း မဟုတ္၊ သူတစ္ပါးအတြက္ အေစခံျခင္းႏွင့္ ဆင္းရဲဒုကၡခံျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုအရာမ်ားသည္ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္သာ ခံစားရသည္မဟုတ္ပါေလာ။